image/svg+xml 0

PINION - MADE IN GERMANY

Our guiding principle has always been to question the status quo and to strike out in new directions. It therefore pleases us even more that over 100 bicycle manufacturers opt for the Pinion drive technology and explore new horizons with us. The result: Top-class Pinion bikes that buck the trend. Irrespective of whether the bikes have a motor or not.

The idea behind the Pinion central gearbox was born in the gearbox development centre of Porsche in Weissach. As budding engineers and mountain biking enthusiasts, we were driven by the idea to develop a bicycle transmission that was as intuitive to use as a sports car, with the same high precision and low wear. After five years of development, numerous prototypes and countless hours on the test stand, things finally kicked into high gear in 2010. It was then that the first gearbox ready for series production crossed the Himalayas. Derived from the first gearbox, the P1.18, we developed further P-Line gearbox types, which differ greatly in terms of their characteristics and are perfectly tailored to touring and trekking, as well as for use in mountain bikes, urban bikes and e-bikes.

With the second product line, the C-Line, in 2017 we succeeded in offering our high-end gearbox technology also in upper middle-class bicycles. The unique Pinion riding sensation can now be experienced by every passionate cyclist. Living up to the claim of continuous development, we also have a strong focus on the further development of components. Simplicity, durability and reliability are attributes that should also apply to the components we manufacture.

סדרת ה P-Line

תיבת ההילוכים מסדרת P-LINE היא שותפה אמינה בכל יבשת בתנאים הקשים ביותר. הרים גבוהים, מדבריות או חוף ים – הנאה צרופה מחווית הרכיבה. P1.18 פשוט עובדת – כמעט באפס תחזוקה התיבה מתפקדת בצורה אופטימלית לאורך זמן. אקלים קיצוני, מכה מסלע או אבן מתעופפת, חול, מים ואלפים רבים של קילומטרים לא יפגעו בתיבת ההילוכים הזו. טווח ההילוכים הגדול מאוד בתיבת  P1.18 בשילוב מרווח שווה וקטן בין יחסי ההעברה מאפשרים רכיבה נוחה למרחקים ארוכים בהילוך האופטימלי לרוכב. הדור החדש של תיבות ההילוכים מאפשר העברת הילוכים נוחה, חלקה ושקטה יותר.

מעטפת התיבה עשוי אלומיניום בעיבוד CNC, ומציעה מגוון צבעים בציפוי אנודייז.

5 שנות אחריות בתנאי שפעם בשנה מוחלף שמן תקני של פיניון (ניתן להשיג אצלנו).

 

 

סדרת ה C-Line

הסימביוזה המושלמת בין חווית רכיבה והעברת הילוכים ייחודיים מגיעה כעת בעיצוב חדש וקומפקטי. תיבות ההילוכים מסדרת  C-Line הן הקטנות והחזק ביותר בשוק כיום. דגם זה מגיע בגרסאות של  6, 9 או 12 הילוכים ומכסה את יחס ההעברה של 295% (6 הילוכים) עד 600% (12 הילוכים) ומתאימה באופן מושלם לרכיבה בעיר. תיבת ההילוכים הקומפקטית משתלבת ללא הפרעה בעיצוב השלדה. מעטפת התיבה עשויה מיציקת מגנזיום קלה וחזקה, וצבועה ב Powder coating עמיד.

5 שנות אחריות בתנאי שפעם בשנה מוחלף שמן תקני של פיניון (ניתן להשיג אצלנו).

חלקים חלפים ואביזרים

nooa מהווה "נקודת המגע" של Pinion בישראל. ניתן למצא אצלנו חלק גדול מהחלפים והחלקים הנדרשים, ובמידת הצורך להזמין במהירות ובקלות מגרמניה.

במידה ויש צורך בטיפול עמוק המצריך פתיחת התיבה, ניתן יהיה לקבל תיבה חלופית אצלנו ולשלוח את התיבה התקולה לטיפול בגרמניה.

לפרטים צרו קשר.

יצירת קשר

כצנלסון 8

גבעתיים

ישראל

שלחו לנו הודעה

    דילוג לתוכן